Project management of NTIS P1 Cybernetic Systems and Department of Cybernetics | WiKKY

Project

General

Profile

Konzultační kroužek Aret

Added by Zajíc Zbyněk over 13 years ago

Konzultace, jak pracovat s programem Aret pro žáky základní školy

Škola:
Pondělí 15.00 – 17.00 (p. Štrunc)
Pondělí 13.30 – 15.30 (pí. Nevřalová – individuální konzultace, ideální předem domluvit, 2.tř.)
Úterý 13.30 – 15.30 (pí. Nevřalová – individuální konzultace, ideální předem domluvit, 2.tř.)
Úterý od 7.00 (pí. Krupařová, Uhrová)
Středa od 7.00 (pí. Krňoulová, Kostkubová)

Internát:
Úterý 15.00 – 16.00 (pí. Vostracká)
Čtvrtek 15.00 – 16.00 (pí. Vostracká)

Metodika kurzů

Metodika
Nástroj pro prohlížení automaticky čtených učebních obsahů

Během nadčasových hodin kroužku Aret  probíhá výuka užívání zpracovaných témat matematiky a fyziky formou individuálních konzultací, eventuálně konzultace v malých skupinách žáků.
Hodiny zlepšují procvičení látky probírané při výukových hodinách ve škole. Žáci mohou zvolit z daných témat to, které potřebují. Jedná o látku novou, která je právě v hodinách probírána nebo slouží k zopakování již probraných témat, jejich procvičení, či zopakování postupů řešení. Jde o témata, na která navazuje nová látka a je potřeba znát způsob řešení daných příkladů, aby žáci mohli navázat v nově probírané látce.
Při hodinách kroužků se žáci učí pracovat s programem, sdělují své poznatky o vhodnosti zápisu, učí se užívat samostatně zpracovaná témata jako pomůcku k domácí přípravě na vyučování. V případě potřeby a možností konzultantů jsou daná témata podle potřeb žáků dovysvětlena.
Kroužek také navštěvují žáci, kteří nemají doma přístup k internetu, čímž je zajištěna rovná příležitost ke vzdělání pro všechny žáky, tedy i pro žáky ze sociálně znevýhodněných skupin obyvatelstva.
Další skupinu tvoří žáci s různým druhem specifických potřeb, kteří mají problém užívat program doma samostatně, mají výukové problémy, či jejich druh postižení potřebuje zajistit vedení při práci s programem.
Přínosem výše popsané aktivity je nejen prospěch žáků v oblasti přípravy na vyučování, ale i zdokonalování jejich dovedností při využívání výpočetní techniky.

Comments